Sunday, October 4, 2009

Biasiswa William T Southcott Untuk Kejuruteraan


Biasiswa ini terbuka untuk ijazah sarjana muda dengan pangkat sekurang-kurangnya Kepujian Kelas 2 Atas atau ijazah sarjana dalam bidang berkaitan.

Biasiswa William T Southcott dikeluarkan untuk hanya seorang pelajar PhD dalam bidang Advanced Manufacturing Engineering di University of South Australia. Jumlah biasiswa ialah sebanyak AUD35,000 setahun untuk tempoh selama 3 tahun. Bahagian sebanyak AUD32,000 dikeluarkan oleh University of South Australia’s Graduate Studies Office. Pembayarannya ialah dua minggu sekali. Baki AUD3,000 setahun dikendalikan oleh School of Advanced Manufacturing and Mechanical Engineering. Jumlah ini ialah untuk konferens, kajian di luar negara dan sebagainya. Biasiswa ini terbuka kepada pelajar antarabangsa termasuk dari Malaysia.

Pemohon-pemohon mestilah menepati kriteria untuk pelajar PhD. Ini termasuklah ijazah sarjana muda dengan pangkat sekurang-kurangnya Kepujian Kelas 2 Atas atau ijazah sarjana dalam bidang berkaitan. Pemohon mestilah mempunyai rekod akademik yang cemerlang serta dapat berkomunikasi dengan baik dan mempamerkan ciri-ciri kepimpinan. Pemohon akan dinilai berdasarkan sebuah esei ringkas mengenai visi pemohon tentang cadangan penyelidikannya serta manfaatnya kepada industri. Pemohon juga akan ditemuduga untuk menilai tahap komunikasi pemohon dan dan kemahiran interpersonal.

Tarikh tutup: 31 Oktober 2009
Cara memohon: Online (Rujuk laman ini)

Keterangan lanjut, hubungi

Graduate Office
University of South Australia
Tel: +61 8 830 25240
Faks:+61 8 830 23921
Emel: research.degrees@unisa.edu.au

No comments: